امروزه اینترنت برای همه چیز از جمله ارتباطات، یادگیری، سرگرمی، خرید … به کار می‌رود. علاوه بر این، هر روز افراد بیشتری به اینترنت از اینترنت استفاده میکنند.


در حقیقت، در حال حاضر

۴.۰۵ میلیارد کاربر اینترنتی در سراسر جهان وجود دارد و این تعداد در حال افزایش است.


این یک فرصت باورنکردنی است.


بازاریابان از هر جایی که می‌توانند، برای ارتباط با مردم استفاده میکنند تا محصولات و خدمات خود را معرفی کنند و اینترنت بهترین مکان برای انجام این کار است.


در این مقاله، شما را با انواع بازاریابی اینترنتی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید از آن‌ها برای رسیدن به موفقیت کسب‌وکار تان استفاده کنید.


بازاریابی اینترنتی


بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح فراگیر است که برای توصیف فعالیت‌های بازاریابی در اینترنت به کار می‌رود. به همین دلیل بازاریابی اینترنتی شامل طیف گسترده‌ای از راهبردها و تاکتیک‌ها مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی محتوایی و بهینه‌سازی موتور جستجو است.



انواع بازاریابی اینترنتی

 چند نوع اصلی بازاریابی اینترنتی وجود دارد: 

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی 
  •  همکاری در فروش
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی محتوایی
  • تبلیغات آنلاین 

به علاوه، این انواع بازاریابی اینترنتی مکمل یکدیگر هستند و اغلب با هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیایید انواع مختلف بازاریابی اینترنتی را بررسی کنیم تا بفهمیم چگونه آن‌ها به تنهایی و با هم کار می‌کنند.


بازاریابی شبکه اجتماعی

بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی فرآیند کسب توجه و فروش از طریق استفاده از پلت فرم های رسانه اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر است.

بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی می‌تواند به دو دسته تقسیم شود: ارگانیک (آزاد) و پرداختی.



بازاریابی شبکه اجتماعی به صورت اورگانیک


بازاریابی رسانه‌ای اورگانیک متمرکز بر ایجاد یک جامعه و تعمیق روابط با مشتریان است تا به این روش علاقه و وفاداری مشتری را افزایش دهد.

راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

اول، شما می‌توانید برند خود را به عنوان یک متخصص و صاحب اطلاعات جامع، معرفی کنید. یک راه ساده برای انجام این کار، درگیر کردن افراد و مخاطبان هدف و مشارکت دادن آن ها در ایده‌های با ارزش است.

یک راه دیگر برای ترویج وفاداری این است که به طور مداوم ثابت کنید که چقدر به مشتریان و جامعه خود ارزش می‌دهید.

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی، استفاده از قدرت ارتباط با مشتری است.

پاسخ دادن سریع به سوالات مشتریان در وب سایت‌های ارتباط جمعی، اصالت برند شما را نشان می‌دهد و باعث می‌شود افراد دیگر به محصولات و خدمات شما اعتماد کنند.

علاوه بر این، بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی ارتباط نزدیکی با بازاریابی محتوی دارد (که بعد در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد).

این به این دلیل است که شبکه های اجتماعی مکان مناسبی برای ترویج محتوای ارزشمند در حوزه مورد نظر شما هستند.


بازاریابی شبکه اجتماعی به صورت پولی

روش های مختلفی برای استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ کسب‌وکار شما وجود دارد که هر پلتفرم دارای گزینه‌های تبلیغاتی خاص خود است.

فیس بوک

شما می‌توانید به ترویج پست‌های ارگانیک موجود یا ایجاد یک آگهی اختصاصی برای اهداف بازاریابی خود بپردازید.

بیشتر بازاریابی شبکه اجتماعی نیز به عنوان " پرداخت به ازای هر کلیک " خوانده می‌شود.


بهینه سازی برای موتور جستجو


بهینه‌سازی موتور جستجو - که به عنوان SEO نامیده می‌شود، فرآیند بهینه‌سازی وب سایت و محتوای دیجیتال برای بهبود رتبه‌بندی موتور جستجو است، که در عوض، تعداد بازدیدکنندگان را به یک صفحه وب خاص افزایش می‌دهد.


به عبارت دیگر، اگر کسی به دنبال "مبلمان اداری در تهران" بگردد، وبسایت مبلمان اداری تان را می‌خواهید که در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. خوب، فرآیندی که شما برای این اتفاق از آن استفاده می‌کنید SEO است.

لازم به ذکر است که امروز وقتی درباره SEO صحبت می‌کنیم، تقریباً به گوگل اشاره می‌کنیم.

چرا که گوگل بدون شک محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیا است.


سئو چطور کار میکند؟

موتورهای جستجو از چیزی به نام " ربات‌های خزنده " برای خزیدن اینترنت و ایجاد شاخصی از محتوای آنلاین موجود استفاده می‌کنند.

سپس هر زمان که کسی یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کند, موتور جستجو سعی می‌کند مفیدترین نتایج را ارائه کند.


بهینه سازی سایت برای موتور جستجو


اما سئو به دو صورت انجام میشود:

سئوی داخلی یا SEO روی صفحه چیست؟


این روش زمانی است که وب سایت خود را بهینه کنید و یا محتویات آن را در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و یا عبارات هدف سئو میکنید.

مثال‌هایی از SEO درون صفحه عبارتند از: 
  • افزایش سرعت وب سایت 
  • بهینه سازی سایت برای موبایل ها
  • استفاده از کلمات کلیدی هدفمند درون محتوا 
  • استفاده از عناوین حاوی عبارت کلیدی
  • اضافه کردن لینک‌های داخلی و خارجی به دیگر وب سایت ها 

به همین دلیل، SEO ارتباط نزدیکی با بازاریابی محتوایی دارد.


SEO خارج سایت چیست؟

این روش زمانی این است که وب سایت خود را بهینه کنید و یا محتویات آن را در نتایج جستجو از طریق روش‌های خارج از وب سایت خود و یا محتوا نشان دهید.

این‌ کارها شامل حضور رسانه‌های اجتماعی و اشاره به برند می‌باشند.

با این حال، بزرگ‌ترین و موثرترین بخش SEO، لینک سازی است. زمانی که وب سایت‌های دیگر به وب سایت شما لینک می‌شوند.

استدلال پشت backlinks ساده است.

اگر بسیاری از وب سایت‌ها به وب سایت شما لینک می‌دهند، گوگل تصور خواهد کرد که شما محتوای ارزشمند و مرتبط با آن‌ها دارید.

موتورهای جستجو همچنین قدرت وب سایتی را که با شما ارتباط دارد را در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، یک لینک از یک وب سایت معتبر مانند نیویورک‌تایمز، بیش از ۱۰۰ لینک از وب سایت‌های ناشناخته ارزشمند خواهد بود.

یک راه عالی برای تولید backlinks از وب سایت‌های معتبر، تولید محتوای عالی و با کیفیت بالا است که افراد دیگر مشتاق باشند آن را به اشتراک بگذارند.


بازاریابی محتوایی چیست

بازاریابی محتوایی فرآیند ایجاد مداوم محتوا مثل مقالات، ویدیو و صوت و توزیع و ترویج مطالب به صورت آنلاین است. بدین روش میتوانید بازدید کنندگان سایت خود را به مشتری تبدیل کنید.

روش های بیشماری از تولید محتوا وجود دارد که کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند، مانند:

  • پست های وبلاگ یا مقالات

  • ویدیوها
  • اینفوگرافیک ها
  • ایبوک ها
  • صوت یا پادکست
  • ایمیل ها
  • وبینارها

این مقاله که در حال خواندن آن هستید بازاریابی محتوایی است!

بازاریابی محتوا ارتباط نزدیکی با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی اینترنتی، به خصوص بازاریابی شبکه های اجتماعی و SEO دارد.

همانطور که در بالا دیدیم، رسانه اجتماعی یکی از کانال‌های اصلی است که برای توزیع و ترویج محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بازاریابی ایمیلی چیست


بازاریابی ایمیلی فرآیند

استفاده از ایمیل برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی مستقیم به افراد، برای به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است.


بازاریابی ایمیلی بازگشت سرمایه ای در حدود ۱۲۲ درصد دارد، تقریبا بیش از چهار برابر بیشتر از انواع دیگر بازاریابی اینترنتی مانند رسانه‌های اجتماعی و پرداخت به ازای کلیک.

پس از آنکه توانستید لیستی از آدرس‌های ایمیل مخاطبان هدف تان را ایجاد کنید، می‌توانید با استفاده از مطالب مفید، تخفیف ها، دسترسی اولیه به محصولات جدید و چیزهای دیگر، مشتریان خود را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید با استفاده از تقسیم‌بندی لیست ایمیل تان، فروش خود را چند برابر کنید.

این زمانی است که شما گروه‌های جداگانه‌ای از مشترکین را براساس اولویت‌های شخصی خود ایجاد می‌کنید که هر مشتری پروسه خرید جداگانه ای خواهد داشت.


تبلیغات آنلاین چیست

تبلیغات پولی نوعی از بازاریابی اینترنتی است که در آن آگهی دهندگان برای نشان دادن تبلیغ خود در موتورهای جستجو و دیگر سایت ها یا پلت فرم های آنلاین مانند فیس بوک، یوتیوب، LinkedIn و اینستاگرام پول پرداخت میکنند.

در حال حاضر، تبلیغات آنلاین غلب به صورت "پرداخت به ازای هر کلیک" یا "PPC" است. این بدان معنی است که آگهی دهندگان هر بار که یک کاربر روی یکی از تبلیغات آن ها کلیک می‌کند هزینه پرداخت می‌کنند.


جمع بندی

تعداد بیشتری از افراد بیشتر روز خود را به صورت آنلاین سپری می‌کنند و تنها چیزی که نیاز دارید به آن‌ها برسید, یک اتصال اینترنتی و یک تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ است.

برخلاف اکثر تبلیغات سنتی, بسیاری از انواع بازاریابی اینترنتی - مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی محتوایی و یا seo - می‌تواند به صورت رایگان انجام شود.

حتی نیازی به هزینه کردن برای یادگیری بازاریابی اینترنتی نیست, با استفاده از منابع بی‌شمار موجود میتوانید به راحتی و به رایگان بازاریابی اینترنتی را یاد گرفته و از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها